salam

Friday 1 October 2010

Isu misi Gaza (MAVI MARMARA) : pembaziran dan kejar Glamour?

Isu misi Gaza (MAVI MARMARA) : pembaziran dan kejar Glamour?  Dlm menjawab isu ini tidak timbul soal glamour.. sukarelawan di sambut bagai Wira dan pahlawan yg menyelamat berpuluh nyawa rakyat palestin hakikatnya misi ini tidak berjaya melainkan sukarelawan ditangkap kmdn dibebaskan bkn kehendak mereka utk dipanggil wira.

Kalau ada gambaran Kerajaan Malaysia anggap suarelawan sbg wira dan sekadar memenuhi sidang media itu mgkn persepsi oleh sesetengah pihak.

Kalau sukarelawan pergi dgn  meninggalkan anak dan isteri nak cari glamourlah, lebih baik duduk rumah.Soal memberi bantuan kemanusian itu isunya bkn kepentingan diri..Usaha oleh sukarelawan MAVI MARMARA ini mudah2an menjadi titik permulaan bukan GAZA shj dibebaskan tetapi Masjid Al-Aqsa juga dibebaskan.

Para ulama kata wajib membebaskan masjid Al-Aqsa yg kini dikuasai oleh Yahudi.Soal pembaziran ...Alhamdulillah brg2 mereka walaupun di peringkat awal dirampas Israel, semua brg telahpun sampai ke Gaza.Sama ada badan bukan kerajaan seluruh dunia mengatakan Israel mula menyerang, menyeksa org awam di lautan antarabangsa, itu soal kedua.

Matlamat mrk hendak menghntr brg yg dibelanjan lebih RM800,000 semuanya sampai ke GAZA.Meleset sama sekali anggapan bahawa pemergian itu satu pembaziran.Misi mereka sama ada boleh masuk ke Gaza atau tidak ...itu tidak perlu dibangkitkan.

Kalau kita tidak cuba selagi itu empayar Yahudi lebih besar.kini kita tahu tiap2 bulan 150 rakyat GAZA menghidap kanser akibat terkena "fosforus' dulu.Kalau tidak ada sesiapa membantu mereka hancurlah GAZA, akhirnya tebing barat yg mana di situ terlatknya Masjid AL-Aqsa.

Seterusnya, jangan ada rasa keraguan utk terus memberikan sumbangan anda kepada Aqsa Syarif dan teruskan memberi sokongan dan doa kepada sukarelawan Aqsa2GAZA dan lain2 peserta Viva palestina yg berada di Turki ketika ini.

Ikuti perkembangan terkini misi ini setiap hari jam 10mlm di radio IKIM.fm bersama Dr. Mohd. Zin bin Kandar

No comments: